خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تبریز:

بسیج بازوی انقلاب/ بسیجیان همیشه باید گوش به فرمان رهبری باشند

امام جمعه موقت تبریز در خطبه های این هفته نماز جمعه بسیج را بازو انقلاب خواند و گفت: خوشا به حال افرادی که شبانه‌روز در این تشکیلات فعالیت کرده و افتخار آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۸۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم با اشاره به هفته بسیج و نقش بسیجیان در طول انقلاب، اظهار کرد: بسیجیان در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی ایفای نقش کرده و در دوران سازندگی و حتی در این روزها پشتوانه انقلاب هستند.

وی با اشاره به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر فرزانه انقلاب، تاکید کرد: بسیجیان باید در همه لحظات در میدان حاضر بوده و گوش به فرمان‌ رهبر باشند.

آیت‌الله آل‌هاشم از مسئولان پایگاه‌ها خواست با شناسایی افراد مصلح و شایسته در بسیج و با تربیت این افراد، بصیرت افزایی را در جامعه تقویت دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته وقف و اهمیت آن از ابتدای اسلام، خاطرنشان کرد: در اسلام به عموم مردم توصیه شده است تا با وقف املاک، باغ‌ها، وجوه نقد حلال و ... این سنت حسنه را انجام داده و بتوانند به دیگران نیز حتی پس از مرگ خود کمک کنند.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اهمیت مسولیت متولیان وقف، بیان داشت: متولیان وقف باید مطابق با نیات واقفان عمل کرده و دقت کنند که اگر رقبه‌ای گرفته می‌شود به نام واقف باشد.

آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم از مردم هم خواست با به ثبت رساندن وصیت‌های والدین خود و یا موقوفات که خود اسمی وقف شده ولی ثبت نشده، اجازه ندهند موقوفه‌ای بدون استفاده به متروکه تبدیل شود.

وی با تسلیت درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی، از وی به عنوان فردی موثر در انقلاب یاد کرد که به فرمان امام راحل دادستان کل کشور شد و بعدها نیز سمت‌های مختلفی را داشته ولی با عزیمت به قم و تاسیس دانشگاه مفید در این شهر و تالیف کتب مختلف اثرات جاویدان خود را بر جای گذاشته است.

آل‌هاشم در پایان سخنان خود درگذشت مداح بزرگ شیعیان(سلیم موذن‌زاده) را نیز تسلیت گفته و آن را ضایعه جبران ناپذیری در عزاداری‌های ایرانی‌ها خواند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار