خبرهای داغ:
در بازدید شهردار تبریز عنوان شد؛

ایجاد قطب گردشگری در شمال شهر، بااتصال موزه قاجار به مقبره‌الشعرا

شهردار تبریز از روند پیشرفت طرح سامان‌‌دهی و احیای مجموعه تاریخی مقبره‌‌الشعرا و فاز دوم پارک موزه قاجار و همچنین اقدامات ستاد استقبال از بهار 96 بازدید کرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۷۷۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: مقبره‌الشعرا به عنوان یک مجموعه‌ کامل فرهنگی هدفگذاری شده و بزودی به سال‌ها بلاتکلیفی و نابسامانی این محدوده تاریخی پایان داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه باید با حفظ شاخص‌های کیفی و اصول صرفه‌جویی، پیش برود، اظهار داشت: در سایه تلاش بی‌وقفه عوامل اجرایی، تغییر سیمای طرح به خوبی مشهود است و این روند با توجه به بهبود وضعیت آب و‌هوا با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

شهردار تبریز بر لزوم بهره‌گیری از مصالح و صنایع بومی استان تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های خاص صنایع ساختمانی در استان، محتوای اجرایی پروژه باید در وهله نخست تولیدات بومی را پشتیبانی کند و در دیگر بخش های تجهیزاتی نیز تلفیقی از کیفی‌ترین مواد و مصالح باشد.

نجفی، مجموعه مقبره‌الشعرا را مزیت مهم فرهنگی توصیف و اضافه کرد: با پیشرفت شایانی که دو پروژه مقبره الشعرا و مرکز همایش های بین‌المللی تبریز به موازات هم دارند، در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد دو زیرساخت ارزشمند در شمال و شرق تبریز خواهیم بود.

 

وی همچنین در بازدید فاز دوم محوطه‌سازی موزه قاجار گفت: با امتداد این مسیر و اتصال آن به مقبره‌الشعرا، در یک برنامه‌ میان مدت، شاهد ایجاد یک محور زیبا و گردشگرپذیر در این محدوده کم‌برخوردار شهر خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار