خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدرآذربایجان‌شرقی:

نقش دانشگاه در عرصه مبارزه با موادمخدر می تواند موثر باشد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدرآذربایجان‌شرقی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز گفت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص در عرصه مبارزه با موادمخدر جامعه دانشگاهی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۰۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  محمدعلی نصرتی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص در عرصه مبارزه با موادمخدر جامعه دانشگاهی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر علمی و تخصصی کردن مبارزه با موادمخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی افزود: البته در این راستا توجه به فعالیت‌های انجام‌ شده در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با همکاری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان،کمیته علمی پژوهشی تشکیل، پژوهشکده سلامت روانی ـ اجتماعی افتتاح و رشته مرتبط با اعتیاد ایجاد و طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا اجرا شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با اشاره به راه‌اندازی مرکز ماده 16 در استان بیان کرد: با افتتاح این مرکز در کنار بحث نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی همچنین محیطی کاملاً علمی و پژوهشی برای کارورزی دانشجویان مقاطع تحصیلی مرتبط با این حوزه ایجاد کرده‌ایم که دانشجویان عملاً با گذراندن دوره مذکور آموزش می‌بینند.

وی همچنین تأکید کرد: افتتاح مراکز نگهداری و درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان توانسته‌ایم فعالیت‌های اجتماعی و پیشگیرانه را با نگاه و رویکردی علمی مدیریت کنیم.

نصرتی با تأکید بر نگاه علمی به مسئله پیشگیری و مبارزه با موادمخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در این راستا همه باید دست به دست هم بدهند و همه امکانات را پای‌کار بیاورند و در این مسیر دانشگاه آزاد با مشارکت جدی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

در ادامه این دیدار عزیز جوان‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان آماده همکاری با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر است، اظهار داشت: امیدواریم با رویکردها علمی و حرکت در مسیر تخصصی کردن و اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر بتوانیم گام‌های مؤثری در این مسیر برداریم.

وی تأکید کرد: دانشگاه با توجه به داشته‌ها و ظرفیت‌های علمی در حوزه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در عرصه پیشگیری از موادمخدر می‌تواند گام‌های مؤثری را بردارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار