سپاه و بسیج تنها حامی جهادگران برای خدمت به مردم مناطق محروم هستند

پزشک جهادگر اصفهانی با تاکید بر اینکه متاسفانه کشور ما مناطق محروم زیادی دارد که بغیر از فقر و محرومیت دسترسی به مناطق درمانی برای آن‌ها بسیار سخت است، افزود: این گروه جهادی با هدف کمک به مردم محروم با حضور در روستا‌ها سعی می‌کنندکه تا حدی تسکین مشکلات آن‌ها را حل باشند.
کد خبر: ۹۲۱۲۰۷۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این روز‌ها در کنار خبر‌های تلخ کم کاری مسوولان که نارضایتی مردم را در بر دارد، هستند افرادی که با توجه به داشتن شغل‌های پردرآمد به جای خوشگذرانی و رفتن به سفر‌های خارجی در تلاش هستند تا آموخته‌ها و مهارت‌های خود را برای کمک به همنوعان صرف کنند.

حالا فرقی نمی‌کند این خدمت و کمک در حوزه فرهنگی باشد یا عمرانی، پزشکی باشد یا دندانپزشکی؛ هر یک از علاقه‌مندان با نیت درونی و برای رضای خدا، قدم در راه اردو‌های جهادی می‌گذارد تا کوله بار خود را از خنده و شادی و مهر و عشق هموطنانی که در مناطق محروم گذران زندگی می‌کنند؛ لبریز کرده و روح خود را صیقل دهند.

این روز‌های یکی از بخش‌های محروم شهرستان بیجار، پذیرای بزرگترین گروه جهادی درمانی دندانپزشکی است، گروهی که پزشکان آن از شهر‌های مشهد، اصفهان، شیراز، قم، همدان و کرمانشاه با داشتن درآمد‌های بالا در مطب هایشان آنجا را به عشق خدمت به مردم محروم ترک کرده و در شهر بابارشانی حضور پیدا کرده اند.

در روز شهادت حضرت زهرا (س) برای دیدار با این جهادگران راهی شهر بابارشانی شدیم. در بدو ورود ازدحام جمعیت منتظر خیره کننده بود، سه سالن در اختیار بیش از ۴۰ دندانپزشک بود که هر کسی در سر یک یونیت با ابزار مخصوص مشغول کاری بود.


خستگی برایشان معنا ندارد، از شور و حال جوانان گروه منتظران ظهور برای خدمت به محرومان برایمان گفت:، از دغدغه‌های مردم مناطق محروم، از کمبود امکانات پزشکی و کم کاری مسولان برایمان گفت:، معلوم بود دلی پر از گلایه دارد.


دکتر محسن ابوطالبی یکی از پزشکان با تجربه در این گروه جهادی است که با توجه به حجم بالای کار چند دقیقه از وقت خود را در اختیار ما گذاشت و به سوالات ما پاسخ داد.


وی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: چهارمین بار است که افتخار همراهی گروه جهادی منتظران ظهور را دارد.

وی با بیان اینکه این گروه جهادی مزین به نام منتظران ظهور است و هر کسی در جامعه اسلامی موظف به زمینه سازی ظهور امام زمان عج است، افزود: تمام پزشکانی که در این گروه قرار دارند خواسته یا نا خواسته در این مسیر قرار گرفته اند.

پزشک جهادگر اصفهانی با تاکید بر اینکه متاسفانه کشور ما مناطق محروم زیادی دارد که بغیر از فقر و محرومیت دسترسی به مناطق درمانی برای آن‌ها بسیار سخت است، افزود: این گروه جهادی با هدف کمک به مردم محروم با حضور در روستا‌ها سعی می‌کنندکه تا حدی تسکین مشکلات آن‌ها را حل باشند.

وی ادامه داد: شکر خدا نیرو‌های سپاه و بسیج بعنوان دلسوزان مردم و یاری کننده اردو‌های جهادی نقش مهمی در تقویت گروه جهادی منتظران ظهور داشته است.

این پزشک جهادگر با تاکید بر اینکه گروه جهای منتظران ظهور برای فعالیت خودشان یک ریال هم از هیچ اداره‌ای دریافت نکرده اند گفت: این جهادگران از همان دوران دانشجویی با همفکری هم و با هزینه از جیب خودشان فعالیت شان را شروع کرده اند.

ابوطالبی گفت: واقعا برای یک دندانپزشک سخت است که چند ماه از سال وقتش را بگذارد و از درآمدش چشم پوشی کند و در مناطق محروم خدمت انجام دهد، اما جهادگران منتظران ظهور با تلاش و پشتکار خود از سال ۸۳ تا کنون مفتخر به خدمت مردم در مناطق محروم هستند.

وضعیت دهان و دندان مردم بخش چنگ الماس خوب نیست

وی در خصوص محرومیت بخش چنگ الماس بیان داشت: محرومیت در این منطقه نسبت به جا‌های دیگر که رفته ایم به نسبت بهتر است، مناطقی که در استان‌های دیگر برای خدمت رفته بودم که مردم کپر نشین بودند حتی از داشتن یک چهار دیواری برای زندگی ساده و امکانات رفاهی هم محروم بودند.


پزشک جهادگر اذعان داشت: ما دندانپزشکان یک حالتی داریم وقتی بیمار دهانش را باز می‌کند و معاینه می‌کنیم با هم معاینه می‌توانیم بفهمیم که بیمار در چه وضعیت مالی است.


وی با تاکید بر اینکه وضعیت دندان‌های مردم بخش چنگ الماس فوق العاده بد است گفت:، اما شکر خدا فرهنگ خوبی دارند و بر ترمیم دندان‌ها تا کشیدن آن رغبت بیشتری دارند.


دکتر ابوطالبی در جواب سوال خبرنگار کردتودی که انتظاراتان از مسوولان چیست، بیان داشت: هیچ انتظاری از مسوولان ندارم، اگر مسوولان کار می‌کردند این وضع مردم نبود.

وی ادامه داد: این را بگوییم اگر در جامعه ما این جهادگران و افراد خیر نبودند وضعیت مردم خیلی بدتر از این بود، شکر خدا خیلی از جوانان‌های تحصیلکرده در سال‌های اخیر با تشکیل اردو‌های جهادی با حضور در مناطق محروم بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت می‌کنند و ارگانی مانند سپاه و بسیج از آن‌ها حمایت می‌کنند.

مسوولان از دادن کمترین امکانات پزشکی برای مناطق محروم دریغ می‌کنند


وی گفت: مسوولان فقط برای گرفتن عکس یادگاری با جهادگران می‌آیند و کار خاصی نمی‌کنند و از آن‌ها می‌خواهیم حداقل در کار جوانان اخلال ایجاد نکنند.


این پزشک جهادگر تصریح کرد: از مسوولان می‌خواهم اگر جوانان برای دریافت یک کمک ساده به آن‌ها مراجعه کردند دست رد به سینه آن‌ها نزنند و با یک لبخند ساده حداقل‌ها را برای ادامه کار فراهم کنند.

دکتر ابوطالبی بیان داشت: در اردو‌های جهادی که سال‌های قبل در مناطق محروم برگزار می‌شد مسووولان از اجاره دادن یک وسیله پزشکی برای رفع مشکل مردم هم امتناع می‌کردند و به هیچ وجه حاضر به کمک کردن نبودند و امکانات داشته خود را از ما دریغ می‌کردند.

تنها عشق به خدمت انگیزه حضور پزشکان در مناطق محروم است

وی در مورد اینکه چرا درآمد بالای شهری را به مدت چند روز رها کرده و در این منطقه برای ارایه خدمت حضور یافته است گفت: ارایه خدمت به نقاط محروم یک عشق و علاقه ذاتی به مردم میهن است.

دکتر ابوطالبی گفت: گذشت و وقت گذاشتن برای همنوع هیچ ارتباطی به میزان درآمد ندارد و تشکیل این اردو‌های جهادی به نظر من یک فرهنگسازی برای حضور اقشار مردم جهت خدمت به محرومان است که کار بسیار پسندیده و قابل تقدیری است.


این جهادگر خاطر نشان کرد: اگر مسوولن ما هم با الگو گرفتن از جهادگران در راه برطرف کردن مشکلات قدم بر میداشتند مطمئن باشید الان چیزی بعنوان فقر و محرومیت در جامعه ما وجود نداشت.
 
منبع:کرد تودی
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار