شهری عجیب و غریب در حاشیه یاسوج/ هیچ مسئولی به این شهر سرکشی نمی کند!

شهر مادوان در حاشیه شهر یاسوج در حالی نام شهر را یدک می کشد که از امکانات یک روستا نیز محروم است.
کد خبر: ۹۴۱۳۱۱۹
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز (17 بهمن 1400) نشست اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری مادوان با اصحاب رسانه برگزار شد.

شهری عجیب و غریب در حاشیه یاسوج/ هیچ مسئولی به این شهر سرکشی نمی کند!
ولی شکوهی سخنگوی شورای شهر مادوان اظهار داشت: مشکلات متعدد شهر مادوان را همه می دانیم و کم توجهی مسئولان باعث شده است تا مردم این شهر آرزوی یک متر فضای سبز را داشته باشند.

وی ابراز داشت : این شهر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از  دو هزار نفر تحصیل کرده دانشگاهی بیکار در آن نیز تاکنون در هیچ جایی بکارگیری نشده اند و از سوی دیگر مکانی برای تفریح و سرگرمی شهروندان وجود ندارد.

شکوهی با بیان اینکه اگر رسانه ها نباشند مسئولان هیچ توجهی به شهر مادوان نمی کنند،  افزود: از بدو تاسیس شهر مادوان تاکنون مسئول رده بالایی پای درد دل مردم این منطقه ننشسته است .

سخنگوی شورای شهر مادوان گفت: مادوان مثل شترمرغ است و تنها نام یک شهر را یدک می کشد اما امکانات یک روستا را هم ندارد.

شکوهی تصریح کرد: ساختمان جدید شهرداری مادوان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار، پیمانکار از تکمیل این پروژه خودداری کرد.

وی جمع آوری زباله در شهر مادوان و انتقال آنها به دوپشته دشتروم را یک مشکل اساسی در مادوان اعلام کرد و گفت: تنها دو دستگاه خودروی خاور در مادوان کار جمع آوری زباله ها را بر عهده دارند که ظرفیت آنها بسیار کم و صدای  اعتراض شهروندان در آمده است.

شکوهی ابراز داشت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بر روی کاغذ به شهرداری مادوان اختصاص یافت اما تاکنون یک ریال هم به شهرداری نرسیده است و در حال حاضر از اعتبارات ارزش افزوده حقوق کارکنان را پرداخت و امورات شهرداری را می گذرانیم. 

شهری عجیب و غریب در حاشیه یاسوج/ هیچ مسئولی به این شهر سرکشی نمی کند!

سرپرست شهرداری مادوان نیز گفت: مادوان از روز اول فاقد زیرساخت های شهری بود و تبدیل روستای مادوان به شهر از اول اشتباه بود و اکنون در حوزه آموزشی ،فرهنگی، عمرانی و فضای سبز مشکلات زیادی گریبانگیر این شهر شده است.

علمدار رحیمی نسب افزود: شهروندان مادوان برای استفاده از فضای سبز ۷ تا ۸ کیلومتر را به سمت شرق شهر یاسوج می پیمایند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری چه برنامه هایی برای رفع مشکلات شهر مادوان دارد ، گفت: میز خدمت را به معنای واقعی اجرا می کنیم و همچنین در حوزه عمرانی از نهادهای زی ربط کمک مالی دریافت خواهیم کرد.

سرپرست شهرداری مادوان با اشاره به اینکه شهر مادوان تنش آبی دارد اظهار داشت : مشکلات آب آشامیدنی مادوان به طور مرتب از سوی شورای شهر و شهرداری پیگیری می شود‌.

وی گفت: برق شهر مادوان نیز نوسان دارد.

رحیمی نسب در پاسخ به سوالی درباره درآمدهای شهرداری نیز گفت: مردم شهر مادوان به لحاظ مالی و درآمدی تحت فشار هستند و ماهیانه به زحمت یک پروانه ساختمانی صادر می شود که این امر بیانگر این موضوع که شهرداری درآمدی ندارد.

سرپرست شهرداری مادوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نبود زیرساخت های عمرانی ،فرهنگی و آموزشی در این شهر باعث کدام آسیب های اجتماعی شده است، نیز گفت: باتوجه به نبود فضای سبز و امکانات تفریحی و سرگرمی دره ای به نام آبی در مادوان جولانگاه معتادان و عمده فروشان مواد مخدر شده و درگیری ها بین جوانان نیز در این شهر زیاد است.

شهری عجیب و غریب در حاشیه یاسوج/ هیچ مسئولی به این شهر سرکشی نمی کند!

سعید سعیدی جو عضو شورای شهر مادوان نیز گفت: مادوان به لحاظ جمعیت چهارمین شهر استان است و از نظر دریافت بودجه نیز آخرین شهر است.

وی بیان کرد: جمعیت شهر مادوان ۲۵ هزار نفر است اما با احتساب مادوان پایین، بلهزار و مهریان به ۴۰ هزار نفر خدمات رسانی می شود.

سعیدی جو افزود: در ۱۶ سالی که مادوان شهر اعلام شده تنها به بعد جمعیتی آن را مدنظر قرار دادند و به زیرساخت های آن توجهی نشده است. 

عضو شورای شهر مادوان ابراز داشت: مادوان یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای استان و کشور است که خیابان های آن کج و معوج و فاقد یک متر فضای سبز است. 

وی نبود بیمارستان و پزشک عمومی و متخصص را از دیگر مشکلات شهر مادوان برشمرد. 

سعیدی جو افزود: به لحاظ مشارکت و حضور در انتخابات شهر مادوان حرف اول را می زند اما بعد از انتخابات فراموش می شود و نه استاندار و نه نمایندگان مجلس به این شهر رسیدگی و سرکشی نمی کنند. 

شهری عجیب و غریب در حاشیه یاسوج/ هیچ مسئولی به این شهر سرکشی نمی کند!

صادق غفاری عضو شورای شهر مادوان نیز گفت: اینکه چرا در سال ۸۷ روستای مادوان که فاقد امکانات وزیرساخت بوده به شهر تبدیل شد جای سوال و تحلیل دارد.

وی افزود : هیچگونه فضای سبزی در این شهر وجود ندارد و فضای فرهنگی، ورزشی و درمانی مناسبی نیز پیش بینی نشده است. اما ۳ حسینیه و ۵ مسجد در این شهر وجود دارد که به تناسب شهر یاسوج کافی به نظر می رسد.

غفاری به محاسن و معایب الحاق شدن مادوان به شهر یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: حذف موازی کاری ها، ارزش پیدا کردن املاک،  تبدیل خرده فرهنگ ها به فرهنگ عمومی و استفاده از خدمات مناسب را از جمله این مزیت ها عنوان کرد.

وی به معایب این الحاق نیز اشاره کرد و افزود: ۷۵ درصد جمعیت شهر مادوان عضو نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند و اگر یک پروانه ساختمانی که الان هفت میلیون تومان است بعد از الحاق به ۱۷ میلیون برسد این سوال پیش می آید که منابع حاصل از آن به شهرداری مادوان اختصاص می یابد با به شهرداری یاسوج می رود تا مشکلاتش را حل کند.

وی گفت: دوم اینکه در حال حاضر مردم مادوان که با تسهیلات بنیاد مسکن خانه دار شده اند با الحاق این روستاها و پاره ده ها به شهر یاسوج تحت پوشش اداره کل مسکن راه و شهرسازی میروند و عملا این وام های روستایی حذف خواهند شد که باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

شهری عجیب و غریب در حاشیه یاسوج/ هیچ مسئولی به این شهر سرکشی نمی کند!

دانش رئیس شورای شهر مادوان نیز در پایان گفت: چنانچه استاندار انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر مادوان حضور پیدا کند و از نزدیک مسایل و مشکلات این شهر را بررسی کند از وی سپاسگزاریم. 

وی عدم اینترنت و آنتن دهی ضعیف تلفن همراه را از مشکلات اساسی مادوان دانست و گفت : نامه نگاری های زیادی با مدیرعامل شرکت مخابرات استان در این زمینه انجام شده است ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

دانش ابراز داشت: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت استفاده دانش آموزان و دانشجویان از آموزش مجازی متاسفانه خانواده ها از نبود اینترنت مناسب زجر می کشند. 

رئیس شورای شهر مادوان نبود فضای سبز، فضای ورزشی، روشنایی و آرامستان را از دیگر کمبود های شهر مادوان برشمرد .

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار