مسئول سیاست گذاری ائمه جمعه آذربايجان شرقي:

ائمه جمعه بیشتر در مسایل فرهنگی و قرآنی فعالیت كنند

خبرگزاري بسيج: مسئول سیاست گذاری ائمه جمعه آذربايجان شرقي در آیین معرفي امام جمعه جديد مهربان با تاكيد به فعاليت بيشتر امامان جمعه در مسايل فرهنگي و قرآني، گفت: نماز جمعه عامل وحدت مسلمین است و باید به این فریضه الهی بیشتر توجه شود.
کد خبر: ۸۵۷۱۶۲۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، حجت الاسلام تقی زاده نماز جمعه را عامل وحدت و پل ارتباطی رهبری با مردم خواند و از ائمه جمعه خواست: با مطالعه بيشتر، خطبه های نماز جمعه پرمحتوا، از آیات و روایان و احادیث و در خطبه دوم مسایل روز و سیاسی دنیا استفاده شود كه با زندگي مردم ارتباط تنگاتنگي داشته باشند .

وي با بيان اينكه در حال حاضر در 800 نقطه کشور این فریضه الهی اقامه می شود، اظهار كرد: ائمه جمعه منتخب رهبری در هر منطقه است ولازم است مسئولان، ریش سفیدان و هیات امنای مساجد در کنار امام جمعه و پشتیبان وي باشند.

فرماندار سراب نيز در سخناني با اشاره به مطالبات و خواسته های مردم منطقه مهربان، تصريح كرد: یکی از مطالبات این منطقه تبدیل بخش مهربان به شهرستان است که این خواسته از طرف شهرستان و استانداری پیگیری می شود و خود شخص استاندار نيز پیگیر این موضوع است و مکاتباتی با وزارت کشور صورت گرفته است تا این خواسته مردم محقق شود.

گرشاسبی افزود : به علت کمبود اعتبارات، شهرستان شدن مهربان در حال حاضر محقق نشده و در صورت تصویب و ابلاغ هیت دولت، مسئولان شهرستانی و استاني مشتاق هستند بزودی این انتظار مردم عملي شود.

در پايان اين آئين، حجت الاسلام حسن مرسلی به عنوان امام جمعه جدید مهربان معرفی و از خدمات سه ساله حجت الاسلام جلیلی تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار