در سه ماه نخست امسال

کشفیات مواد مخدر با 130 درصد افزایش در کردستان

کد خبر: ۸۸۸۱۷۷۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گردستان، سرهنگ عباس نظری در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سازمان های مردم نهاد با نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 400 معتاد متجاهر در استان کردستان وجود دارد افزود: در سال جاری تعداد 135 معتاد متجاهر در استان کردستان جمع آوری شده است.
 
وی افزود: سال گذشته کشفیات انواع مواد مخدر 37 درصد افزایش داشته است.
 
وی مبارزه با توزیع کننده و خرده فروشان مواد مخدر را ماموریت اصلی نیروی انتظامی برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 900 نفر از معتادان استان کردستان دستگیر شده اند.َ
 
سرهنگ نظری با این اعنوان که، با پیگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تعدادی کمپ در استان راه اندازی شده است گفت: این مراکز درمانی پاسخگوی تعداد معتادان استان نیست.
سرهنگ نظری در ادامه افزود: ساماندهی اماکن مخروبه کمک شایانی به پلیس در جهت جمع آوری معتادان می کند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با استفاده از تمام امکانات در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تلاش می کند بیان داشت: کردستان از حیث کشفیات انواع مواد مخدر رتبه اول را در کشور حایز شده است.
تعداد 21 هزار معتاد استان کردستان وجود دارد. در حوزه ترک اعتیاد از طریق متادون 62 مرکز در استان فعالیت دارند و تعداد هشت هزار و 500 نفر تحت درمان متادون قرار دارند.
6 مرکز دولتی ویژه معتادان، 14 کمپ و 2 شلتر در استان دایر است.
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار