دبیرقرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج خبر داد:

حضور زائران 38 کشور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: زائرانی از 38 کشور از سال 1373 تاکنون در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور حضور یافته اند.
کد خبر: ۸۵۱۹۳۹۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار، سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی اظهار داشت: هم اکنون حضور در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس و بازدید از مناطق جنگی و آثار شهدا به یکی از مهمترین و بهترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده و بازتاب های آن مرزهای داخلی را گذشته و به بیرون از مرزها کشیده شده است.

وی اظهار کرد: در طول سال زائرانی از کشورهای مختلف جهان از جمله دانشجویانی از عراق، لبنان، سوریه و محققان و پژوهشگرانی از کانادا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپائی و منطقه ای در مناطق جنگی ایران و عراق حضور یافته و حتی با نگاشتن کتاب هایی در این رابطه فعالیت دارند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه هر ساله تعداد بازدیدکنندگان کشورهای خارجی از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور نسبت به سال های قبل افزایش نشان می دهد، گفت: پارسال تعداد این بازدیدکنندگان نسبت به سال 92 افزون بر 28 درصد رشد داشت.

وی اضافه کرد: امروز عملیات اعزام راهیان نور به مساله ای فراملی تبدیل شده و دشمن به دقت این حرکت را رصد می کند چرا که به خوبی می داند مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بیگانگان تنها از طریق تقویت باورهای اعتقادی جوانان و نوجوانان که یکی از راهکارهای آن اعزام کاروان های راهیان نور است، میسر می شود.

سلیمانی یادآوری کرد: اگر این حرکت تخریب شود دشمن به هدف اصلی خود که همان خدشه دار کردن تفکر اصیل امام (ره)، انقلاب و دفاع مقدس است، خواهد رسید.

وی از دفاع مقدس به عنوان تجلی گاه حقانیت نظام یاد کرد که معتبرترین قطعه تاریخ ایران و گنج تمام نشدنی برای نسل های آینده است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان اینکه این قرارگاه تمامی تلاش خود را برای اسکان و پذیرائی از زائران مناطق جنگی صورت می دهد، افزایش امکان اسکان و پشتیبانی از تعداد یکصد و یازده هزار نفر را از جمله این اقدامات و فعالیت ها عنوان کرد.

به گفته وی، سالانه به طور میانگین افزون بر چهار میلیون زائر از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید می کنند که این رقم در سال 93 معادل چهار میلیون و 900 هزار نفر بود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور با اشاره به اقدامات موثر و مهم آذربایجان شرقی در اعزام کاروان های راهیان نور، گفت: این استان در زمینه تعداد اعزام ها یکی از موفق ترین و موثرترین استان های کشور بوده است.

سردار سلیمانی افزود: آذربایجان شرقی سالانه بیش از 50 هزار نفر را در قالب اقشار مختلف به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور اعزام می کند که با یک برنامه ریزی به راحتی می توان این ارقام را در سالجاری و سال های آینده افزایش داد.

انتهای پیام /*
ارسال نظرات
آخرین اخبار