به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس احمد غلامی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ترافیکی ناحیه، حجم ترافیک منطقه را نیمه سنگین، مساحت سواره رو را 636 هزار و 447 مترمربع، سطح بزرگراهی (امام علی) را به طول 3 کیلومتر، شریانی درجه یک مثل خیابان فدائیان اسلام 8 کیلومتر، شریانی درجه دو مثل بلوار بسیج 6 کیلومتر و پخش کننده محلی شامل تمام کوچه ها و معابر شهر را 62 کیلومتر، طول خطوط بی آر تی در بزرگراه امام علی 3 کیلومتر، خطوط اتوبوسرانی 12 کیلومتر، تاکسیرانی 17 کیلومتر، نسبت تعداد ناوگان اتوبوسرانی این ناحیه به منطقه 20 را 18 درصد و نسبت آن به تعداد ناوگان تاکسیرانی منطقه را 11 درصد اعلام می کند و می گوید: خط 6 مترو نیز در محله دولت آباد در حال اجرا است که این خط از فلکه سوم دولت آباد آغاز و تا کوی کن ادامه می یابد.
وی افزود: کارهای عمرانی زیادی در دولت آباد به عنوان ورودی حوزه استحفاظی شهرری و پیشانی منطقه 20 طی ماه های اخیر انجام شده و با اجرای پروژه احداث کانال جمع آوری آب های سطحی، پوشیدن نهر حاشیه خیابان از میدان شهید بروجردی تا بلوار قدس، کاشت بیش از 10 هزار اصله نهال، جنگل کاری و بازپیرایی بوستان ها و ... این منطقه را به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کرده است.
غلامی با اشاره به اینکه بوستان توسکا به عنوان یکی از فضاهای بی دفاع شهری و محل تجمع معتادان تبدیل شده بوده و هر از گاهی ضایعات را در این محل آتش می زدند، خاطر نشان کرد: این منطقه به عنوان تهدید به شمار می رفت، که با پاکسازی و محوطه سازی آن توانستیم آن را به یک محیط امن برای تفریح خانواده ها و محلی مناسب برای بازی کودکان تبدیل کنیم.
30 هزار انشعاب خانگی وصل شد
وی، عمده ترین فعالیت های شهرداری ناحیه 4 را در سه محور اجتماعی، عمرانی و خدمات شهری تعریف کرد و گفت: عمده ترین مشکل و بیشترین تقاضای مردمی، فاضلاب شهری دولت آباد است که سال 91 با همکاری اداره آبفا، کار اجرای فاضلاب شهری در منطقه شروع شد و 120 کیلومتر لوله گذاری و 30 هزار انشعاب خانگی وصل شده است که یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های عمرانی منطقه به شمار می رود.
وی درخواست لکه گیری و آسفالت معابر را از دیگر تقاضاهای اکثر شهروندان اعلام کرد و گفت: هم محله ای های عزیز، تاخیر در آسفالت ریزی را حمل بر بی توجهی شهرداری نکنند، زیرا آسفالت کردن معابر تابع شرایط آب و هوایی خاص است و در مواقع سرما و بارندگی امکان آسفالت ریزی مقدور نیست و به ندرت، آن هم در موارد اضطراری انجام می شود.