خبرهای داغ:
امیرحسین سلیمانی
امام جمعه اصفهان:

گام دوم انقلاب فرصت پیاده شدن تمام جوانب اسلام است/ تمام تلاش دولت و حاکمیت پیاده‌سازی اسلام باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، گفت:در گام دوم انقلاب باید همه با همت و کار جهادی و انقلابی برای پیاده سازی کامل اسلام تلاش کنند، گام دوم انقلاب فرصت پیاده شدن تمام جوانب اسلام است.
کد خبر: ۹۲۱۲۹۴۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
به گزراش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در اولین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب در شاهین شهر اظهار کرد:در جایی که قبل از پیروزی انقلاب تنها ۴۸ درصد افراد جامعه سواد خواندن و نوشتن داشتند، امروز به رشد ۹۸ درصد باسوادی رسیده‌ایم و رشد علمی ما ۱۱ برابر جهان بوده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در حوزه عدالت اجتماعی قدم‌هایی برداشته شده است که در جهان بی سابقه است، اضافه کرد: در ایران تنها ۸۵۰ هزار خط تلفن ثابت وجود داشت ولی امروز به ۷۵ میلیون خط تلفن رسیده است.

وی اضافه کرد: کمتر از ۳۰۰ روستا قبل از انقلاب دارای برق بودند ولی امروز تمامی روستاها حتی روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار دارای برق سراسری هستند.

عضو خبرگان رهبری افزود: در زمان جنگ تحمیلی دشمنان و استکبار جهانی نگران خرید اسلحه توسط ایران از دیگر کشورها بودند، اما اکنون، نگران فروش اسلحه توسط ایران به دیگر کشورها هستند.

وی به استقلال کنونی امروز ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز حتی اروپا نیز استقلال کامل ندارد و آنچه اسم استقلال بر آن می‌گذارند استقلال کاذب است زیرا بدون اجازه آمریکا از هم نمی‌خورند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: در جنگ‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب به ایران اسلامی تحمیل شد بخش‌هایی از کشور از ایران جدا شد ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال جنگی که بر ایران تحمیل شد یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

وی با بیان اینکه در گام اول خوب گام برداشته ایم، عنوان کرد: البته اگر تحریم‌ها، فشارها، تهدیدها، جنگ و توطئه ها نبود سرعت ما بیشتر بود.

در این همایش ۱۲ مقاله در محورهای «نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی اتقلاب اسلامی»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی»، «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر به ویژه انقلاب اسلامی»، «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه» و... ارزیابی و ارائه شده است.

لازم به ذکر است مجموعه مقالات و سخنرانی‌های این همایش به شکل کتاب چاپ و عرضه می‌شود.

همچنین در این مراسم کتاب "امنیت متعالیه" نوشته حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی استاد علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم (ع) رونمایی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار