خبرهای داغ:

ایده «موزه‌ای به وسعت شهر» معرّف پیشینه تاریخی تبریز است

شهردار تبریز در بازدید از آثار «موزه‌ای به وسعت شهر»، این ایده را در پیگیری برنامه‌های گردشگری ضروری و ارزشمند خواند و گفت: هم‌افزایی دو مجموعه شهرداری تبریز و اداره‌کل میراث فرهنگی، نقش اساسی در تقویت برنامه‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۷۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، صادق نجفیاظهار داشت: در روزهای اخیر، شاهد اجرای آثار و اقلام برگزیده موزه‌ها و خانه‌های قدیمی در سطح شهر بوده‌ایم که این برنامه از سوی شهرداری تبریز و اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اجرا شده و طی آن، بخشی از پیشینه تاریخی تبریز در فضای عمومی شهر معرفی شده است.

وی بیان داشت: متاسفانه کهن‌شهر تبریز با قدمت چهار هزار سال، گاه حتی در محدوده شهر نیز کمتر شناخته شده است، از این رو، ایده «موزه ای به وسعت شهر» با معرفی غنای تاریخی موزه‌های شهر، گام مهمی در جبران این کاستی است.

نجفی با تاکید بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های ۲۰۱۸، خاطرنشان کرد: در سایه مدیریت همدل استان، شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌های کلیدی و محوری مباحث گردشگری، در کنار دیگر دستگاه‌های تخصصی، همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را به کار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار