حضور ۶۰ دانشجوی جهادگر بیجاری در روستا‌های محروم این شهرستان

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بیجار گفت: امسال ۶۰ دانشجوی جهادگر بیجاری شامل ۲۵ دختر و ۳۵ پسر در روستا‌های محروم بخش آق بلاغ طغامین به خدمت رسانی مشغول شده اند.
کد خبر: ۸۹۱۵۳۸۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
نرگس محمدنظامی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بیجار در گفتگوی ویژه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: امسال ۶۰ دانشجوی جهادگر بیجاری شامل ۲۵ دختر و ۳۵ پسر در روستا‌های محروم بخش آق بلاغ طغامین به خدمت رسانی مشغول شده اند.

وی افزود: دانشجویان جهادگر بیجاری که از دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و علمی کاربردی بیجار در این اردو حضور دارند از ۱۲ شهریور لغایت ۲۲ شهریور به ارائه خدمات عمرانی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی و ... به مرم مناطق محروم این روستا‌ها می‌پردازند و علاوه بر دانشجویان، اساتید دانشگاه، طلاب، دامپزشک و کارشناس کشاورزی نیز حضور دارند.

محمدنظامی تصریح کرد: بازسازی و مرمت دو مدرسه در روستا‌های کله زان و قزلجه و بازسازی ومرمت یک خانه محروم در روستای قزلجه از کار‌های است که دانشجویان پسر در گروه عمرانی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: دانشجویان جهادگر تیم دامپزشکی با حضور در بین مردم روستا و معاینه دام‌های آن‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند و دانشجویان مهندسی کشاورزی هم به ترویج و آموزش روش‌های اصولی کشاورزی برای بازدهی بیشتر محصولات کشاورزی در بین روستاییان می‌پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بیجار یادآور شد: دانشجویان جهادگر دختر نیز که بیشتر در حوزه آموزشی و فرهنگی کار می‌کنند اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش کنف بافی، گونی بافی، جعبه سازی، گل سازی، خیاطی برای دختران و زنان روستان و هم چنین قرائت و روخوانی و حفظ قرآن، آموزش زبان انگلیسی و کار با کامیپوتر برای بچه‌های روستا می‌پردازند.

وی گفت: دانشجویان جهادگر بعد از بررسی‌هایی که از روستا انجام میدهند خانواده شهدا و خانواده‌های بی بضاعت را شناسایی میکنند و شب‌ها بعد از فراغت از کار‌های عمرانی و آموزشی از خانوده‌های شهدا و خانواده‌های بی بضاعت سرکشی می‌کنند.

محمدنظامی برگزاری یادواره شهدا در روستاها، برگزاری مسابقات ورزشی و ... را از دیگر برنامه‌های دانشجویان جهادگر عنوان کرد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار