سید ساجد یعقوبی
نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان اردبیل،

آزادی ۴۶۸ زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه اردبیل در سال ۹۶ و ۹۷

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اردبیل و استقبال خیرین و مردم استان، جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۴۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

آزادی ۴۶۸ زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه اردبیل غربی در سال ۹۶ و ۷۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یوسف خدادی عصر امروز در مراسم جشن گلریزان اردبیل که با استقبال مردم و خیران در مجتمع فرهنگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: برخی به دلیل مشکلات مالی در زندان بسر می برند و خود و خانواده هایشان در معرض آسیب های مختلف قرار دارند، از این رو چتر حمایتی به عنوان ستاد دیه تشکیل شده و افراد بدون چشم داشتی وارد میدان شدند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: کسانی که به عنوان زندانیان جرائم مالی غیرعمد در زندان به سر می‌برند در واقع بزهکار نبوده بلکه به دلیل مشکلات اقتصادی روانه زندان شدند که به طور قطع حضور این افراد در زندان سبب ایجاد معضلات و آسیب‌های اجتماعی هم برای خود فرد هم برای خانواده وی می‌شود.

یوسف خدادادی با اشاره به اینکه محیط زندان محیط آسیب پذیر است، تصریح کرد: گاهی جوانان بی گناه و معصوم که با کمترین محکومیت مالی در زندان ها به سر می برند با مجرمانی هم سلولی هستند و خطرات جدی و آسیب های جدید آنها را تهدید میکند و از همه بدتر خانواده آنها دچار معضلات و مشکلات اجتماعی می شوند.

خدادای با اشاره به اینکه منبع مالی ستاد دیه استان اردبیل کمک‌های مردمی است، تصریح کرد: در سال نود و شش ۴۳۷ نفر محکوم مالی که جمعا مبلغ بدهی آن‌ها ۳۰ میلیاد بود از زندان‌های استان توسط ستاد دیه آزاد و در سال ۹۷ طی دوماه گذشته ۳۱ نفر از محکومان مالی که جمعا ۳ میلیارد و ۲۰۰ تومان بدهی داشتند توسط ستاد دیه استان اردبیل از بند زندان رها شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: سال گذشته 149 نفر از محکومان مالی از زندان اردبیل، 94 نفر از زندان مشگین‌شهر که زندانیان پارس‌آباد و جعفرآباد را نیز شامل می‌شود، 27 نفر از زندان خلخال و 33 از زندانیان گرمی آزاد شدند.

وی در آخری از خیرین محترم و مردم شریف استان اردبیل خواست تا با شارکت در آزادسازی زندانیان غیر عمد مالی که افراد بی گناه و آبرو دار هستند در این ایام مبارک رمضان دل خانواده ها و کودکان چشم انتظار آنها را شاد کنند و مطئنا خدای متعال جزای خیر آنها را هم در این دنیا و هم در آخرت خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار