صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - 28 July 2023
مدیرکل زندان‌های همدان گفت: مراقبت از خود، خود مدیریتی و کنترل هیجان‌ها و عواطف، بالا بردن سطح اعتماد به نفس در زندانیان از اصول ارتقاء کیفیت زندگی و تضمین‌کننده سلامت روان و به دنبال آن کاهش نرخ رفتارهای خود آسیب‌رسان آنان خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۹۸۹۶۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در نشست شواری روان درمانی اظهار داشت: فقدان احساس خرسندی و رضایت از کارکردهای ذهنی و روانی در زندانیان یکی از عوامل اساسی کاهش توانایی، خودکفایی و خودکارآمدی است.

وی افزود: مراقبت از خود، خود مدیریتی و کنترل هیجان‌ها و عواطف، بالا بردن سطح اعتماد به نفس در زندانیان از اصول ارتقاء کیفیت زندگی و تضمین‌کننده سلامت روان و به دنبال آن کاهش نرخ رفتارهای خود آسیب‌رسان آنان خواهد بود.

مدیرکل زندان‌های همدان خاطرنشان کرد: زندان‌های استان همدان از معدود زندان‌هایی است که کلینیک توسعه خدمات مشاوره و روان شناسی را راه‌اندازی کرده که توسعه مهارت‌های اساسی زندگی و توجه به رضایت روانی زندانیان، غربالگری‌های اختلال‌های روانی، پیش‌بینی و پیشگیری از رفتارهای خود آسیب‌رسان از اولویت‌های حوزه اصلاح و سلامت و بهداشت و درمان زندان‌های استان است .

وی در نشست تخصصی شورای روان درمانی و مشاوره استان با بیان کارکردها و اولویت‌های سازگاری در حوزه تامین سلامت روان، ضمن تاکید بر ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات مشاوره و روان درمانی، همکاری‌های بین بخشی را ضامن توسعه سلامت پایدار و بازتوانی چند بعدی مددجویان دانست و فلسفه عضویت واحد اشتغال، فرهنگی و مددکاری را در شورای روان درمانی این موضوع عنوان کرد که در کنار توان بخشی روانی و شخصیتی، باید بازتوانی حرفه‌ای، اخلاقی و اجتماعی در رئوس فعالیت‌های همکاران باشد .

پروین با بیان اینکه هدف از تاسیس مرکز خدمات مشاوره و روانشناختی پاسخ به نیازهای روانشناختی زندانیان نیازمند در زمینه‌های فردی، گروهی، خانوادگی و ارتقا ء سطح سلامت روانی آنان است، افزود: ساختار مشاوره و روان درمانی  بر پایه کمک به زندانی  باشد چراکه این امر در تخلیه روانی زندانی بسیار موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام مشاوره و روان درمانی در زندان‌ها چارچوب مشخصی را ایجاد و زیرساخت‌ها را قبل از اقدامات علمی فراهم کنید و با در نظر گرفتن پارامترهای موجود در حوزه مشاوره و روان درمانی خدمت‌رسانی کنید.

برگزاری دوره های آموزشی بیشتر در زمینه  فرهنگی، ورزشی و اشتغال و حرفه‌آموزی برای پر کردن اوقات فراغت مددجویان، شناسایی مددجویان خود آسیب‌رسان در بند قرنطینه، پذیرش، ارائه برنامه جامع و مناسب روان شناسان، بررسی پرونده شخصیت مددجویان، اجرای صحیح فرایندهای درمانیMMT  و درمان زندانیان معتاد با روش‌های متادون تراپی، نظارت بر میزان داروی مصرفی، ارائه خدمات تخصصی و اثربخش و استفاده از تمام ظرفیت‌های زندان از دیگر موارد تأکید شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

خبرهای مرتبط
ارسال نظرات